A teherbeesés akadályai

0

termékenység párkapcsolat

A teherbeesés akadályai

Bár a termékenység csökken, ahogy idősebbek leszünk, sok mindent tehetünk mi is, hogy ezt a folymatot lassítsuk.

Optimális testsúly

Kevesebb az esélyünk a terhességre, ha testsúlyunk az ideálisnál sokkal nagyobb vagy sokkal kisebb. A túlsúlyos nőknél gyakori a rendszeretelen menstruáció, és innen ovulációs problémák adódhatnak. A soványabb nőknél pedig a menstruáció megszűnhet, vagy nagyon lecsökkenhet a hormontartalma. Ezzel kapcsolatban kérjünk tanácsot egy elismert dietetikustól!

Egészséges életstílus

A mérsékelt fizikai tevékenységek, a stressz csökkentése, az alkohol és a koffein fogyasztásának csökkentése, valamint a dohányzás elkerülése növeli a termékenységet (ugyanez érvényes a jövendőbeli apukáknak is).

Policisztás ovárium szindróma

A policisztás ovárium szindróma (PCOS) a meddőség nagyon gyakori oka, amit a tesztoszteronnak nevezett férfi hormon túltengése okoz. Inzulinrezisztencia lép fel, ami hasonló a 2-es típusú cukorbetegséghez. Kezelhető a testsúly csökkentésével, valamint egy aktívabb életstílussal.

Premenstruációs szindróma

Egyes nőknél minden hónapban jelentkezik a premenstruációs szindróma (PMS). Ezek olyan tünetetek, mint a rossz közérzet, a folyadék-visszatartás, fáradtság, puffadás, emlőérzékenység, fokozott étvágy, emésztési zavarok.

Puffadás

Ha kevesebb sót fogyasztunk, nem puffadunk annyira, nem tartjuk vissza a folyadékot és a mellek sem lesznek olyan érzékenyek. Ugyanebben a kalcium is segít. A belek működése: fogyasszunk minél többfajta zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonaféléket, mogyorót, ugyanis ezek sok rostot tartalmaznak. Fogyasszunk elegendő mennyiségű folyadékot, minél kevesebb koffeint, ugyanakkor rendszeresen sportoljunk, így az emésztőrendszer nem fog gondot okozni.

Lelkiállapot

A rendszeres és egészséges táplálkozás, az uzsonnák, a zab, a kenyér és a teljes kiőrlésű gabona, száraztészták, zöldségek, édes burgonya, gyümölcsök, tej és a joghurt, mind segítenek a kiegyensúlyozott szellemi állapot és az energia megőrzésében.

Tetszett? Oszd meg!

Nem engedélyezett a hozzászólás.