Hasznos tanácsok a csecsemő elaltatásához

0

baba alszikMindezek ellenére, egy megefelő környezet kialakítasával rá tudjuk szoktatni a gyermeket arra, hogy éjszaka aludnia kell.

Ismerjük fel a gyermek jeleit amelyek a fárdtságra utalnak

Este 7 óra legyen az alkalom, amikor a gyermeket elaltani próbálod. Viszont ha a gyermeken hamarabb észreveszed a fáradtsag jeleit, akkor előbb fektesd le. Egy nagyon fáradt gyermek nehezebben alszik el és többször megébred majd az éjszaka alatt. Minden bizonnyal legalább fél órát kell vele ülnöd, hogy sikerüljön elaltatni egy fárasztó nap után.


Készítsük el az ágyát barátságosan és kényelmesen

Olyan helyre tedd a szobában az kiságyat, ahol meleg van, a környezet száraz és tiszta, hogy amikor a baba alszik ezek ne legyenek negatív hatással rá. Ugyanakkor béleld ki az kiságyát puha takarókkal. Bizonyosdj meg arról, hogy a gyermek nem éhes, tiszta és a pelenkája száraz. Egy bébinek, akit megfürdettek, tisztába tettek és megetettek nincs oka arra, hogy ne aludjon.

Alakíts számára egy olyan hangulatot amitől álmos lesz

Kapcsold le a villanyt vagy hagyj egy gyenge fényt. Ha a babaszoba ablakán külső redőnyök is vannak amelyek teljesen elzárják a külső fényt, annál jobb. Bár a teljes sötétség nem szükséges és ha például egy kis éjjeli lámpát égve hagyunk vagy a folyósón egy égőt, akkor rá tudunk még nézni anélkül, hogy megzavarnánk vagy felébresztenénk.

Az aromaterápia nagyon sokat segíthet a gyermek megnyugtatásában és elaltatásában. A levendulás és a kamillás illó olajak a legalkalmasabbak erre a célra.

Az altató hangok arra a periódusra emlékeztetik, amikor 9 hónapot töltött a hasadban és hallotta a szíverésedet vagy a hasonló tompa hangokat. Nem szükséges tehát a teljes csend, nyugodtan szólhat a háttérben egy kellemes, nyugtató zene. A kalsszikus zene is rendkívűl megfelelő és ajánlott altatónaka baba számára. Ugyanakkor akár egy óra ketyegése is segíthet. A zenahallgatásban a legjobb az, hogy megnyugtatja, ellazítja a gyermeket.

Légy kitartó amikor altatod a gyermeket

A gyermekek pozitívan reagálnak a rutinra. Ha sikerül egy rutint beiktass ez esti elalvásba, a gyermek már fogja tudni mit kell tennie, amikor jön az éjszaka. Még akkor is ha nem sikerül az első próbálkozásokra, tarts ki az aromaterápia és a zene mellett.

Tetszett? Oszd meg!

Mondd el a véleményed!