Nyári terhesség

0

A járda meleget áraszt, a jégkockák elolvadnak még mielőtt a pohárba jutnának, 35 fok van árnyékban, mindenki olvad el, és neked még 10 kiló súlyfölösleggel is meg kell küzdened. Vedd figyelembe az alábbi tanácsokat, hogy te és a babád kényelemben érezzétek magatokat és átvészeld a legmelegebb napokat is.


Kismamák kánikulában

Habár a hormonok és a növekvő méhed óránként kétszer is mosdóba küldenek, nagyon fontos a folyadékok fogyasztása terhesség alatt úgy a te egészségednek, mint a magzat egészséges fejlődése szempontjából.

Ételek és italok

A vízfogyasztás megelőzi a végtagok dagadását és a vizeletfertőzést. Amikor úgy érzed, hogy szomjas vagy, a tested már a dehidratáció szélén áll, és a komoly dehidratáció erős kontrakciókhoz vezethet, amely korai szülést indíthat el. A folyadékfogyasztást komolyan kell venni, és vigyázni kell annak jó minőségére is.

A víz a legjobb megoldás, de ugyanakkor a 100%-os gyümölcslevek, mint az alma-, a narancs- vagy szőlőlevek nemcsak csökkentik szomjadat, hanem biztosítják a szükséges vitaminokat is. Oldd fel őket vízben, hogy könnyebb legyen az emésztés, és hogy kevesebb legyen a cukortartalmuk. Készíts fagyit gyümölcsléből és ásványvízből, és sörbetet vagy limonádé fagyit egy műanyag pohárba.

Biztosan lemondtál a koffeinről és az alkoholról a terhesség miatt, de ha mégis megkívánnád, a meleg időszak nem a megfelelő időpont erre. Úgy az alkoholnak, mint a koffeinnek vízhajtó hatása van, és még szomjasabb leszel tőle. Tartsd magad távol a koffeinmentes teáktól és a vitaminos italoktól, mivel olyan növényeket tartalmaznak, amelyeket nem bizonyították még be, hogy biztonságosak a terhesség alatt.

8-10 pohár víz ajánlatos egy napra, de ha nagyon meleg van, ennél több is. Ha nehezedre esik sok folyadékot inni, tegyél magadhoz egy másfél vagy kétliteres üveggel a kedvenc italodból (lehűtve), és gyakran igyál kis kortyokat belőle.

Amikor terhes vagy, a meleg és a sok víz elveszi az étvágyadat, de a táplálékra szükséged van. Egyél többször keveseket, minthogy kétszer egyél csak, de sokat. Sok gyümölcsöt és zöldséget fogyassz, természetesen, miután jól megtisztítottad őket.

Kerüld a sós ételeket, mivel csak felfújnak és még szomjasabb leszel tőlük. A sóra szükség van terhesség alatt, de elég só van az ételekben, amelyeket fogyasztasz, tehát nem kell még többet enned. A nagy meleg miatt hányingered lehet a tejtől, ezért a joghurtokból és a túróból pótold a szükséges kalcium-mennyiséget.

Öltözködés

Kánikula idején a bő ruhák ajánlatosak. Világos színű, gyapotból készült ruhákat használj, amelyek levegőzni hagyják a tested. A kényelem és a biztonság a legfontosabb, tehát felejtsd el azokat az ostoba megjegyzéseket, mint „a terhes nőknek nem szabad ujjatlan ruhába öltözniük”. És mi van akkor, ha meg van dagadva a karod? Kánikula van, le kell hűtsd magad! A nyári kismamaruhák a legmegfelelőbbek, mivel helyet adnak a pocaknak is, könnyű anyagból készültek és világos színűek, jól fogod érezni magad bennük

A papucs nagyon kényelmes a várandós anyukák számára, akiknek lábai meg vannak dagadva. Próbálj minél többet mezítláb járkálni, hogy megelőzd a lábdagadást és az éjszakai görcsöket.

A kinti feldataidat inkább reggel vagy este végezd el. Nem fáraszd magad a nap legmelegebb óráiban, és ne próbálkozz egy üveg víz nélkül elhagyni a házat. Ha a házban végzed a napi teendőidet akkor légkondicionáló vagy ventilátor mellett végezd! Ha sportterembe mész, ott biztosan mindig hűvös van, de ne feledd, hogy igyál sok vizet a gyakorlatok alatt! Azonnal állj le, ha túlságosan meleged van vagy ha szédülsz! Igyál egy nagy pohár vizet, és dőlj le a bal oldaladra, amíg helyrejössz!

Lehet, sosem kedvelted a légkondicionálót, de amikor terhes vagy, ez egy igazi áldás. Úgyis nehezen alszol el terhesség alatt, de amikor kánikulában vagy terhes, még nehezebben, ezért állítsd be a légkondicionálót 22-23 fokra és nyugodtan alhatsz. Ha nincs légkondicionálód, menj el könyvtárba, bevásárlóközpontokba, színházba vagy moziba, amíg tart a délutáni hőség.

 

Nyaralás terhesség alatt

Vigyázz az utazásokkal! A nyár a várva várt vakációzást jelenti, de amikor folyton arra kell gondolnod, hogy hol fogsz enni és hova fogsz mosdóba menni, már nem is lesz annyira vonzó egy távoli utazás. Ha lehetséges, repülővel utazz autó helyett, mert így bármikor felállhatsz, sétálhatsz, és kimehetsz a mosdóba, amikor szükséged van rá. Ne feledd, hogy a repülőben nagyobb nyomású a levegő, ezért több folyadékot kell fogyasztanod.

A vakáció alatt sokszor eszel étteremben, ezért nagyon vigyáznod kell, hogy mit választasz. Ne fogyassz pikáns, véres ételeket, nyers tésztákat, túróféléket, amelyek nem pasztőrözöttek, és olyan ételeket, amelyek nem voltak a megfelelő hőmérsékleten tárolva.

Legyen élelmiszerkészleted a hotelszobába, amely száraz gyümölcsökből, gabonafélékből és palackozott vízből álljon.

Menj a mosdóba, amilyen gyakran csak tudsz. Ne tartsd vissza, mert akkor megnő a vizeletfertőzés esélye, amely a terhes nőknél gyakoribb. A nem kezelt vizeletfertőzések akár vesefertőzésekhez is vezethetnek.

Végül kérj tanácsot az orvosodtól is, és beszéld meg vele, hogy mit kell tenned, ha valami gond adódik.

 

nyári kismama
A nyári hőség megterheli a kismama szervezetét

 

Tippek és tanácsok

? Mozogj, sétálj, és végezz terhestorna gyakorlatokat a szabadban, reggel vagy este, amikor hűvösebb van.

? Tartózkodj inkább bent, árnyékban vagy légkondicionálóval ellátott szobákban, amikor a hőmérséklet kint meghaladja a 30 C fokot.

? Hallgasd a helyi időjárás-előrejelzést, a levegőminőség tekintetében, mely különösen nehéz és kényelmetlen légzési állapotot idézhet elő bizonyos napokra. Korlátozd az erre a napokra tervezett tevékenységeidet!

? Viselj pamut, világos színű ruhákat. A sötét színű ruháktól csak forróbbnak érzed magad.

? Csak természetes anyagokat viselj, mint pamut vagy len, melyek engedélyezik a nedvesség gyors párolgását és a bőr lélegzését.

? Igyál hideg folyadékokat. Nagyon fontos hidratáltnak tartanod magad nyáron, főleg ha állapotos vagy.

? Ha szédülsz, vagy úgy érzed, nem kapsz levegőt, óvakodj a naptól! Csökkentsd a közvetlen érintkezést a napsugarakkal 10 és 16 óra között.

? Tartózkodj mindig részlegesen árnyékos helyeken, annak érdekében, hogy megvédd magad a túlmelegedéstől.

? Alkalmazd a napvédő krémet 20 perccel a napon való tartózkodás előtt, a leégés elkerülése érdekében. Az terhes nők bőre hajlamosabb a leégésre, hormonális befolyások miatt.

? Zuhanyozz gyakran, hogy frissebbnek érezd magad.

? Mindig tarts magadnál egy szórófejes üveg vizet, hogy locsold magad, amikor zavar a forróság.

? Helyezd lábaidat picivel feljebb, hogy csökkentsd gyulladásukat, és javíts a vérkeringésen.

? Csökkentsd a sófogyasztást, ezáltal elkerülheted a gyulladásokat, melyeket a vízvisszatartás okoz.

? Aludj délben gyakran. A meleg kimeríthet, és sokkal jobban fogod érezni magad, ha eléggé kipihent vagy.

? Ha nagyon fáradt vagy, kérj segítséget a főzésben, takarításban vagy bevásárlásban. Amint a terhesség előrehalad és a hőmérséklet is növekszik, túl kimerült leszel, hogy tartani tudd a lépést a rendszeres rutinnal.

? Beszélj a családdal , barátokkal vagy szomszédokkal a szükséges segítség biztosítása érdekében, vagy alkalmazz valakit, hogy segítsen a házimunkában.

Tetszett? Oszd meg!

Mondd el a véleményed!