Közös nevezőre hozható a családi blogolás meg a keresőoptimalizálás? (x)

0

Sokan úgy vélik, hogy a keresőoptimalizálás csak az üzleti felületeknek elérhető. Mindenki más törődjön bele abba, ami van és ennyi. Viszont ez nem igaz. Egy családi blog is megérdemli ugyanazt a figyelmet, mint bármilyen vállalati konstrukció. Sőt, a közvetített értékek minél szélesebb körű publikálása kulcsfontosságú cél. Ám ehhez a keresőoptimalizálás elengedhetetlen.

 

Na, de mi kell az elinduláshoz?

 

Ha már családi blogról beszélünk, akkor nyilván egy ilyen témájú internetes napló. Amihez tartozik egy weboldal, természetesen. Meg persze az egyéni elképzelések sem kihagyhatóak a képletből. Jó, ha a blog rendelkezik konkrét célcsoporttal, túl azon, hogy családi témákról szól. Hiszen önmagában ez a kategória számtalan elágazást rejt magában, és megannyi embercsoportot szólíthat meg.

 

Szóval jó az egyéni kompetenciákkal tisztában lenni, bár a keresőoptimalizálással foglalkozó szakember egyik feladata, hogy ezeket (is) rendbe rakja.

 

De miért tartózkodnak sokan ettől az egésztől?

 

Azért, mert vélhetően akadnak, akik jól emlékeznek arra, hogyan nézett ki ez a történet az „őskorban”.

Amikor még a Google is ifjú játékos volt a web világában. Bizony az optimalizálás olyan össze-vissza megírt, kulcsszavakat, értelem és összefüggés nélkül egymásra halmozó cikkekből állt, amiket rémisztő volt olvasni. Vagyis őszintén szólva az olvasás szóba sem jöhetett, mivel a végtermékek nemes egyszerűséggel olvashatatlanok voltak.

Ám ez az őskorban történt. Abban az őskorban, amikor az ember bunkóval a kezében hajkurászta a kardfogú tigriseket. Vagy éppen menekült előlük. Ma már nincsenek kardfogú tigrisek és kézbe fogható bunkók sem. Így aztán a szövegírás is egészen másról szól, ahogy a keresőoptimalizálás világa is teljesen átalakult.

A jelenlegi hívószavak a minőség, a szakmaiság, a hozzáértés, és az egyéni preferenciák.

 

A családi blog is felfuttatható?

 

Igen! Ehhez, azonban önmagában nem elegendő a Google-re való profi ráhangolódás. A minőségi tartalom, az egyedi hangvétel elengedhetetlen a sikerhez. Mert ugyan lényeges a Google elbájolása, de a végső cél az olvasók egyrészt behozása, másrészt megtartása, az írások varázslatán keresztül.

Tetszett? Oszd meg!

Mondd el a véleményed!