Mindfulness tanfolyam (x)

0

Mindfulness tanfolyam (x)

A mindfulness meditáció a kognitív pszichoterápiák meglepően hatékony új területe. Legjobban a „tudatos jelenlét” kifejezéssel lehet lefordítani: olyan speciális figyelmi állapot, tudati beállítódás, amely a jelenre fókuszál, növeli a mentális folyamatokkal kapcsolatos tudatosságot, és a gondolatok kíváncsi megfigyelését, elfogadását javasolja.

Mi a mindfulness módszer lényege?

A mindfulness fő üzenete, hogy a személyiség több és gazdagabb, mint gondolatainak összessége. A depresszióban, szorongásos állapotokban megjelenő negatív gondolatok pusztán tudattartalmak, amelyek lehet, hogy igazak, de lehet, hogy nem: semmiképpen sem azonosak a személlyel.

Milyen problémák esetén hatékony a tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentés?

A mindfulness alapú stresszcsökkentés (MBSR) hatékonyságát számos vizsgálat alátámasztja. Korábban jó eredménnyel használták a krónikus fájdalom és a krónikus stressz  kezelésében, ma már súlyos depresszióban is segít a visszaesések megelőzésében.

A tudatos jelenlétnek a stressz és a depresszió oldásán túl számos jótékony hatása van, ilyenek a figyelmi kapacitás javulása, a jobb koncentráció, a hatékonyabb munkavégzés, az érzelmi reguláció javítása, az önmagunk és mások iránti együttérzés növekedése.

A jelenben való létezés és a negatív gondolatoktól való távolságtartás nagyon hatékony a stresszel kapcsolatos betegségek megelőzésében, enyhíti az alvászavarokat, csökkenti a vérnyomást, növeli a pszichés jóllétet, erősíti az elfogadást.

Kinek ajánljuk a mindfulness terápiát?

A mindfulness alapú stresszcsökkentő terápiát olyan személyeknek ajánljuk, akik megterhelő, stresszes élethelyzetben vannak, gyakran élnek át feszültséget, szorongást, esetleg lehangoltságot. Hasznos megoldás lehet azoknak is, akik krónikus fájdalmaktól, stressz eredetű szív- és érrendszeri, emésztési és légzőszervi problémákkal küzdenek. A csoportterápiára akkor érdemes bejelentkezni, ha nagy valószínűséggel az összes alkalmon részt tudnak venni, mert az egyes alkalmak egymásra épülnek.

Tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentő terápia

Vezeti: Dr. Perczel-Forintos Dóra PhD, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, MBCT tanár

Helyszín: Budai Egészségközpont, Nagy Jenő utca 8.*

Időtartam: 8 x 1,5 óra

 

  • 2018. szeptember 20., 14.00
  • 2018. szeptember 27., 14.00
  • 2018. október 4., 14.00
  • 2018. október 11., 14.00
  • 2018. október 18., 14.00
  • 2018. október 25., 14.00
  • 2018. november 8., 14.00
  • 2018. november 15., 14.00

Az időpontok előre meghatározottak, ezeken változtatni csak a csoport vezetőjével és tagjaival történő egyeztetés alapján lehetséges.Maximális létszám: 6 fő.**

Fizetési információk

A terápia teljes összege 64.000 Ft (8.000 Ft/alkalom).

A részvételi díjat, kérjük, legkésőbb 2018. szeptember 10-ig utalja el a mellékelt díjbekérő szerint a Budai Egészségközpont részére az alábbi bankszámlaszámra:

Budai Egészségközpont Kft.
MKB
10300002-20169136-00003285

Kérjük, hogy utaláskor a Közlemény rovatba mindenképpen tüntesse fel a résztvevő nevét, illetve a díjbekérő sorszámát.

Lemondási feltételek

Az első alkalom előtt minimum 7 nappal történő lemondás esetén a részvételi díjat a bankszámlánkon történt jóváírást követően 30 napon belül teljes egészében visszautaljuk. 7 napon belüli lemondás esetén a részvételi díjat nem áll módunkban visszatéríteni. Lemondás esetében azonban lehetőség van más személy delegálására.
JELENTKEZZEN BE!

* Nagy Jenő utcai épületünk parkolójában díjmentes parkolást biztosítunk. Amennyiben a parkoló megtelt, kérjük, hogy a környező utcákban (az automata mobilparkoláshoz szükséges telefonszáma: +36-20/30/70-763- 3121), vagy a MOM Park bevásárlóközpont mélygarázsában szíveskedjen parkolni.

** A foglalkozás csoportos jellegére való tekintettel a jelentkezést követően részvételükre feltétlen számítunk.

*** A részvételi díj a terápia előtt egy összegben fizetendő. A terápia csoportos jellegére való tekintettel a díjból nem áll módunkban visszatéríteni.

Tetszett? Oszd meg!

Mondd el a véleményed!