No SSO cookie

 

Pilates torna kismamáknak

Terhesség és babavárás , dátum: 2010-12-08 12:30
Cikk nyomtatása

A pilates torna jótékony hatása vitathatatlan, és ez nincs másképp a kismamák esetében sem. A terhesség alatt végzett (kissé módosított) gyakorlatok számtalan előnnyel járnak, például segítenek megelőzni a vizelettartási problémák kialakulását, valamint javítják a testtartást és az általános kondíciót is. A módszer a jóga és a gimnasztika alapjaira épül, és egy speciális légzéstechnikát is magába foglal.

Terhestorna alternatíva: pilátesz

A pilates torna nem csak felkészíti a szervezetet a szülésre, hanem a várandósság egész ideje alatt segít megőrizni a testi és lelki egyensúlyt. A terhesség előrehaladtával a hagyományos pilates-gyakorlatokat célszerű kissé megváltoztatva, a kismama aktuális igényeihez és testi adottságaihoz igazítva végezni.

 

A pilates vagy pilátesz fitnessz módszert a német Joseph Pilates alapította a huszadik század elején. A Pilates olyan komplex mozgásforma, amely ötvözi a "nyugati" világ anatómiai ismereteit a "keleti" mozgáskultúra egyes eszközeivel. Gyakorlásában nagy szerepet kapnak a gerinc stabilizáló izmai (mélyizmok), illetve a speciális légzéstechnika. Gyakorlói szerint a pilates fő célja a test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.

Forrás: Pilates - Wikipédia

 

A pilátesz egy egyedi mozgásforma, amely ötvözi a jóga távol-keleti tudományát, a gimnasztikát és a modern világ anatómiai ismereteit. A gyakorlatok helyes kivitelezésének kulcsa a nagyon tudatos légzéstechnikában rejlik, ezért a gyakorlatsor elsajátításához időre van szükséged. Mivel ez a típusú torna a kíméletességre törekszik, néhány egyszerű óvintézkedés betartásával a kismamák is nyugodt szívvel végezhetik.

Valljuk be, a terhesség nem könnyű feladat a tested számára. A többletsúly megterhelést jelent az izmokra, az ízületekre és a belső szervek működésére is hatással van, ami idővel kellemetlenné válhat. A pilates torna egy biztos és hatékony módszer a kényelmetlenségek csökkentésére, hiszen javítja a légzést, megszabadít a hátfájástól, és segít megőrizni rugalmasságodat, alakodat.

A gyakorlatokat otthon is végezheted, hiszen csak egy tornaszőnyegre és kitartásra van szükséged hozzá. Az egyszerű mozdulatok a kíméletességre alapulnak, ezért izomlázad sem lesz a gyakorlatsor elvégzése után!

A kismamák számára módosított, úgynevezett kismama pilates gyakorlatokat minden egészséges várandós nő bátran végezheti. A legfontosabb szabály talán az, hogy csak olyan gyakorlatokat végezz, ami jólesik és nem érzed megterhelőnek. Mivel a terhesség és a szülés során a legtöbb feladat a medence és a gát izmaira hárul, célszerű a várandósság alatt kismama intimtorna gyakorlatokat is végezni, hiszen ezek segíthetnek a gát izmainak erősítésben, az inkontinencia kezelésében, valamint a szülésre való felkészülésben is.

Ha a terhesség előtt nem végeztél ilyen gyakorlatokat, akkor a terhesség 3 hónapjától javasolt elkezdeni, természetesen a szülész-nőgyógyász szakorvos engedélyével. A pilates a szülés után kiválóan alkalmazható, a 6-8 hét gyógyulási idő letelte után.

 

kismama pilates
A kismama pilates számos előnye ismert

 

A kismama pilates előnyei

A pilátesz segítségével megerősítheted a hasfal izomzatát, és megszabadulhatsz a terhességi hátfájás kellemetlen tüneteitől, valamint felkészítheted szervezetedet a szülés nehéz pillanataira is. A kismedence területére fókuszáló pilates gyakorlatok segítenek megerősiteni a gát körüli izomzatot, és vizelettartási problémák megelőzése céljából is igen hatásosnak bizonyulnak (ezek leginkább a szülést követő időszakra jellemzőek).

 

Csökkenti a terhességi hátfájást és javítja a testtartást

A méh és a mellek növekedésének, valamint a kismama súlygyarapodásának köszönhetően a terhesség során tartásbeli és egyensúlyi változások következnek be. Ennek következtében a gerinc, az izmok és az izületek nagyobb terhelésnek vannak kitéve, így a terhesség időszakára jellemző lesz a hát- és derékfájás, a visszerek kialakulása és a rossz testtartás. A pilates gyakorlatok elősegítik a megváltozott állapothoz történő könnyebb alkalmazkodást.

A terhességi hátfájás az egyik leggyakoribb kellemetlenség a várandósság második és harmadik trimeszterében. Ha nem fordítasz elegendő időt és figyelmet a hasfal, a medence és hát izmainak erősítésére, akkor a terhesség előrehaladtával egyre többször jelentkeznek ezek a panaszok. A helyesen végzett gyakorlatok nem csak a derékfájást hivatottak csökkenti és megelőzni, hanem hozzájárulnak a szülés utáni gyors regenerálódáshoz is.

 

Segít megőrizni a jó kondíciót a 9 hónap alatt és felkészít a szülésre

A pilates gyakorlatok - számos más kedvező hatásuk mellett - nem jelentenek megterhelést a szervezetre, ezért a kismamák is eredményesen végezhetik anélkül, hogy túlzottan felgyorsulna a szívverésük, vagy megnyúlnának az ínszalagjaik. A pilates nyújtó és alakformáló gyakorlatok váltakozásából épül fel, amelyek segítenek a csípő és a medence rugalmasságának és ellenállóképességének megőrizésében. Ezen izmok erősítése nagyban hozzájárulhat, hogy a természetes úton történő szülés kevésbé legyen kimerítő a szervezet számára.

Alkalmazásának legfőbb előnye, hogy kíméletesen erősíti és nyújtja az egész testet, miközben a helyesen végzett légzőgyakorlatok elősegítik az izmok ellazulását. Az alkalmazott légzéstechnika növeli a tüdő kapacitását, amely a vajúdás alatt igen haszons szolgálatot tesz majd. A pilates torna számos más kedvező hatással is bír a várnadósság alatt, mint például csökkenti a vizesedés és a visszerek kialakulását esélyét is.


Címkefelhő: pilates torna kismama torna terhestorna



Mi a véleményed? Szólj Te is hozzá!
Alexa
Alexa

Nagyon jó, én kipróbáltam a terhesség alatt.

2011-10-0214:33

---

Belépés

Nem vagy még felhasználónk?

Csak pár percbe telik a regisztrálás.

Regisztráció

E-mail cím
Jelszó
Elfelejtett jelszó