No SSO cookie

 

"Tiltott" élelmiszerek a szoptatás időszakában

Táplálkozás és diéta , dátum: 2010-07-15 13:04:45
Cikk nyomtatása

A szoptatás idején nincs szükség különleges diétára, de fontos az egészséges és változatos táplálkozás, mert ennek összetétele befolyásolja az anyatej minőségét.


fűszerek szoptatás alatt
Egy újszülött édesanyjaként fontos észbentartsd, hogy felelős vagy a gyereked étrendjéért, és vigyáznod kell, hogy a kicsi a megfelelő táplálékot kapja, amely segíti őt a fejlődésben.

A fejlődés a szoptatással kezdődik, amikor a gyerek táplálékot kap és olyan ételeket, amelyeket te fogyasztottál korábban. Sok olyan termék van, amelyeket el kell kerülnöd, amikor szoptatsz.

Nem szabad semmi olyan ételt enned, amely allergiát vált ki a babából. Hogy rájöjj, mire lehet allergiás, egyszerűen csak végig kell gondolnod, hogy családod tagjai mire érzékenyek, s ez rávezet annak felismerésére, hogy a gyerekedből mi válthat ki allergiás reakciót.

Ételek, amelyek allergiás reakciókat válthatnak ki: édesvízi hal, fokhagyma, tojás, csokoládé vagy koffein.

A szoptató anyák sok fajta ételt fogyasztanak a szoptatási időszakban. Emiatt az anyatejnek más-más aromája lesz, vagy megváltozik az íze. A gyerek örülni fog a változásnak.

Ha egy nap gyereked mégis irritált és nyugtalan szoptatás során, próbálj visszaemlékezni, hogy mit ettél. Ha minden alkalommal így reagál, amikor azt a fajta ételt fogyasztod, ez azt jelenti, hogy azt az ennivalót el kell kerülnöd szoptatás alatt.


Ezeket az ételeket tanácsos elkerülnöd a szoptatási időszakban:

1. Mellőzd a fűszeres ételeket: a chilit, a fahéjat, a curryt és a fűszerpaprikát. Ezek bélgázzal kapcsolatos problémákhoz vezethetnek a babánál. A csípős ételek a baba emésztőrendszerére hatnak. Szívesen megisszák a tejet, de később nyugtalanok lesznek tőle. A fűszeres ételek zavarják a baba gyomrát, és akár hasmenéshez, hányáshoz is vezethetnek. Egyeseknél nagymértékű hasfájás is jelentkezhet.

2. Közönséges élelmiszerek, amelyekről rájöttek, hogy puffadást okoznak a babáknál: zöldségek, mint a bab, a brokkoli, a brüsszeli káposzta, a káposzta, a karfiol, az erős paprika, a hagyma, a csicsóka vagy az uborka.

3. Kerüld a citrusféléket: például a narancsot, az ananászt, a grapefruitot és a citromot. Ezek az élelmiszerek a kiválthatják, hogy a pelenka irritálja a gyerek bőrét.

4. A szója, dió, mogyoró, a tejtermékek, a szilva, mangó, a búza, a tojás és a kukorica, olyan ételek, amelyekre allergiás lehet gyereked, és ezért csak az orvos vizsgálata után fogyaszthatod őket.

5. Mellőzd a koffeint: ihatsz, vagy ehetsz koffeintartalmú ételeket, csak ne haladd meg a 700 ml-t naponta. Ha túl sok koffeint fogyasztasz, lehetséges, hogy a baba nem fog tudni aludni.

6. Kerüld az alkoholt és a dohányzást, amennyiben csak lehet! Valóban próbálj egyáltalán nem fogyasztani alkoholt a szoptatási időszakban.

7. Kerüld a sült ételeket, a kókuszdiót, a mesterséges édesítőszereket, az Aszpirint és a megfázás elleni gyógyszereket. Előbb mindig kérdezd meg az orvosod!


Címkefelhő: szoptatás alatti étrend táplálkozás szoptatáskor szoptatós anya étrendje szoptatás anyatej újszülött allergiás reakció


Kapcsolódó cikkek:

Táplálkozás a szoptatás időszakában

A szoptatás időszakában a legtöbb kezdő anyuka számtalan, egymásnak sokszor ellentmondó tan ...


Mi a véleményed? Szólj Te is hozzá!
Alexa
Alexa

Én sajnos nem ehetek tejterméket, m megy a hasa a lányomnak tőle :(

2011-10-2707:42
sunid33
sunid33

A legnehezebb a főzelékek kiválasztása volt, szinte csak krumplifőzeléket ettem.

2011-10-1919:25

---

Belépés

Nem vagy még felhasználónk?

Csak pár percbe telik a regisztrálás.

Regisztráció

E-mail cím
Jelszó
Elfelejtett jelszó