A kisgyerekek délutáni alvásának fontossága

0

délutáni alvás
Amennyiben a csecsemő, majd kisgyerek nem pihen napközben, valószínű, hogy nyugtalanná válik és éjszaka sem alszik jól.

A délutáni alvás hiányának következményei

A délutáni alvást egy úgynevezett „tehetetlenségi állapot” követheti, ami aluszékonysággal, ingerlékenységgel, tájékozódási zavarral, néha akár fájdalommal is társul és általában a koncentráló képesség hiányában nyilvánul meg. Ez az állapot még komolyabban előfordul, és tovább is tart azoknál a gyerekeknél, akik túl fáradtak voltak alvás előtt. Sok szülő aggódik amiatt, hogy kisbabája kiborulva ébred a délutáni alvásából.

Az orvosok azon a véleményen vannak, hogy csak úgy tudod kivédeni vagy mérsékelni ezt az állapotot, ha megelőzöd a gyerek túlzott kifáradását. A szülőknek biztosítaniuk kell a délutáni alvás lehetőségét. Hogy mikor és mennyit, az estenként változik, csak néhány korcsoportokra lebontott statisztikai adat áll a rendelkezésünkre.

Például egy hónapos kortól 6 hónapos korig a csecsemők körülbelül 84%-a kétszer alszik napközben. A 6-9 hónapos kisbabáknál vannak, akik az egyik alvást már elhagyják. Nagyjából a gyerekek 17%-a egyéves korig már csak egy alkalommal alszik, ez az arány 15 hónapos korig 56%-ra nő, majd 21 hónapos korra közel 90% lesz. Ez az alvás délutánra esik.


Hasznos tanácsok a gyerekek délutáni alvásához

Az orvosok erőteljesen hangoztatják a délutáni alvás fontosságát a kisgyerek 6-8 éves koráig.
Kisbabáknál és kisgyerekeknél jó, ha a szülők biztosítják a következő alvási rituálékat:
• meghatározni egy pontos időpontot
• saját kiságyhoz való szoktatás
• saját ágyneműhöz való szoktatás
• jó éjt-puszi

Ezen alvási szokások betartásánál a kisgyerek tudni fogja, hogy elérkezett az alvás ideje, és semmi nem fogja kizökkenteni a megszokott programból.

Jó tudni, hogy ha egy nap kiesik a délutáni alvás, ez a gyerek túlzott kifáradásához vezet és éjszaka sem fog jól aludni. Idővel magától is igényelni fogja a pihenést.

Tetszett? Oszd meg!

Mondd el a véleményed!